ow

hill

ENGLISH

ow

hill

Home

About

Selected work

Contact

© 2025

| STUDIOHILLOW

ow

hill

EN

Home

About

Selected work

Contact

© 2025

| STUDIOHILLOW

ow

hill

ow

hill

EN

NL

Sona Linn is a young dutch food brand, founded by Wendy Boerree that specializes in drying fruits.

Sona Linn is translated from Old Irish language, where the origins of Wendy's roots lay and stand for ''An era of luck''. 

They work together with local fruit growers and find it important that there is attention for an alternative and sustainable food chain. The fruit slices of Sona Linn are produced 100% naturally and are without additional sugars, no flavour enhancers, only pure fruit and happiness. 

Wendy was looking at the proper translation between her ideas and vision. 


Sustainability, compassion and mother earth are the central point of view in her vision and was something she really wanted to shine trough the logo design,  packaging and branding. 

After a afternoon of brainstorming and some delicious vegan bites, I got home to the design table with a head of ideas - and excitement! 

DRIED APPLE AND PEAR SLICES

Sona Linn

BRANDING + ILLUSTRATION + PACKAGING

FEEL

Fresh,
Fit,
Happiness,
Enjoyment.

.



KEY WORDS

Healthy,
Fruit snack,
Sustainable,
Local,
Pure,
Playful.

MONO BLACK

NEXT

BERRY

#984526

PEACH

GLEE

SMITH

STORM

BARN

#D27B5A

#EFC5B9

#C4BB71

#6E8CA5

#C49D77

Sona Linn is een jong Rotterdams voedselbedrijf, opgericht door Wendy Boerree dat zich specialiseert in het drogen van vruchten. 

Sona Linn wordt vertaald vanuit het oud Iers, waar Wendy's roots liggen en staat voor ''een tijdperk van geluk''.

Ze werken samen met lokale fruittelers en vinden het belangrijk dat er wordt gewerkt aan een alternatieve en duurzame voedselketen. De gedroogde fruit schijfjes van Sona Linn worden 100% natuurlijk geproduceerd en bevatten
geen geraffineerde suikers, geen smaakversterkers, geen poespas.

Wendy was opzoek naar de juiste vertaling van haar ideeën en visie.

Duurzaamheid, empathie en moeder natuur staan centraal in haar visie en dat wilde ze duidelijk laten overkomen in het logo, de verpakkingen en de huisstijl.

Na een middagje brainstormen met wat heerlijke vegan lekkernijen ben ik vol enthousiasme begonnen met een hoofd vol ideeën!

DRIED FRUIT SNACK

Sona Linn

FEEL

KEY WORDS

Fresh,
Fit,
Happiness,
Enjoyment.

BRANDING + ILLUSTRATION
+ PACKAGING

Healthy,
Fruit snack,
Sustainable,
Local,
Pure,
Playful.

MONO BLACK

TRIO WHITE